Харизми бувають різні

  • 13.04.2019

Безсумнівно, наявність у керівника компанії високого рівня емоційного інтелекту підвищує віддачу співробітників і, як наслідок, - ефективність і прибутковість компанії. Але тут існує пастка: справа в тому, що цей капітал є приватним внеском у спільну справу.

Він належить конкретній людині і невіддільний від нього.

Тому догляд харизматичного керівника часто провокує втрату цього капіталу - і це в кращому випадку. А в гіршому - з керівником йдуть ті співробітники, які є його прихильниками, особистої «гвардією», і в їх числі часто знаходяться ключові менеджери.

Звичайно, новий керівник буде мати власні достоїнствами, але на створення і згуртування команди заново потрібен час, а час в будь-якому бізнесі - це гроші.

Трапляється і так, що компанія, яка робить ставку на яскравого лідера, поступово перетворюється в «one man show». І коли ця людина раптом залишає свій пост або, будучи власником, передає управління у руки найманих менеджерів і йде в тінь, ринкова вартість компанії відразу помітно знижується.

А падіння вартості бізнесу завжди збільшує ризик втрати колишніх досягнень і позицій - аж до повного зникнення компанії з ринку.

Що добре в шоу-бізнесі, далеко не завжди підходить для інших видів комерційної діяльності. Тому робити головну ставку на емоційний капітал процвітаючого «топа» не варто.

Адже навіть такі заходи, як страхування життя і здоров'я керівників, лише частково компенсують зазначені ризики.