Що таке медіація?
Навіщо вона потрібна в процесі переговорів, яких цілей допомагає досягти?
Медіація (англmediation– посередництво) – процедура врегулювання спорів шляхом переговорів сторін конфлікту із залученням посередника (медіатора).
Особливостями процесу медіації є чітка структурованість та гнучкість, а також орієнтованість на пошук взаємовигідного рішення, що враховувало би інтереси кожної сторони.
Медіація може бути корисною у багатьох конфліктах, а особливо тих, що чутливі до збереження стосунків у майбутньому і ризиків репутаційних втрат (сімейних, комерційних, трудових, тощо).
Медіація може бути застосована не лише до судової справи, а до будь-якого конфлікту, в якому сторони прагнуть знайти взаємовигідне рішення.
Медіатор – це спеціально підготовлений нейтральний та незалежний фахівець, який допомагає сторонам конфлікту (спору) у його врегулюванні, організовує та проводить медіацію.
Важливо пам'ятати, що у процесі медіації:
1
рішення приймаються сторонами самостійно і спрямовані на задоволення їх глибинних потреб на інтересів;
2
медіатор не пропонує варіанти і не приймає рішення за учасників.
Основні принципи медіації:
1
Добровільність участі, свобода виходу з процесу медіації для всіх учасників;
2
Конфіденційність зустрічі та обмеження доступу до інформації;
3
Нейтральність, безсторонність та незалежність медіатора
Функції медіатора:
1
управління процесом переговорів
2
аналіз конфлікту, виявлення інтересів та потреб сторін;
3
робота з емоціями, конструктивний зворотній зв'язок;
4
дослідження нових аспектів стосунків та варіантів вирішення спору;
5
перевірка реалістичності бажань та виконуваності домовленостей;
6
допомога сторонам взяти відповідальність за рішення на себе