Співбесіда: Десять заповідей для єфективної оцінки кандидатів

  • 14.06.2017

Співбесіда: Десять заповідей для єфективної оцінки кандидатів!

    Сучасні організації часто стикаються з проблемами високої плинності кадрів, заявами про образи на роботі тощо. Ризик подібних неприємностей зростає через неправильний підбір персоналу. Грамотно проведена співбесіда дозволить виявити небажані якості шукача, а також оцінити його професійний рівень.

Існує десять найпоширеніших помилок, які здійснюють рекрутери при відборі претендентів. При цьому масштаби організації та особливості вакантної посади не мають значення. Щоб уникнути подібних проблем, пропонується дотримуватися наступних рекомендацій.

1. Чітко визначте потреби компанії

Перш ніж розпочати пошуки кандидата для роботи в організації, необхідно сформулювати вимоги до професійних якостей майбутнього співробітника, його характеру і компетентності. Виділити реальні й об'єктивні стандарти, яким він повинен відповідати, а також необхідний рівень освіти, наявність досвіду роботи та володіння технічними навичками. Крім того, особливо важливо співвіднести якості претендента з короткостроковими та довгостроковими стратегічними планами компанії, проаналізувати передбачуваний вплив кандидата на ефективність її діяльності.

2. Перевірте професійні якості кандидата

Оцінка професійних якостей претендента - найважливіша частина співбесіди. Але якщо вона не буде проведена до прийому на роботу, а співробітник при цьому володіє дуже посередніми здібностями, він не зможе професійно розвиватися, тому що вже досяг межі своїх можливостей. Швидше за все, його керівник буде дорікати підлеглого в несумлінності, ліні, і йому навіть в голову не прийде, що, насправді, працівник намагається з усіх сил.

Не варто сподіватися на те, що кандидат справиться зі своїми посадовими обов'язками. Перевірте його знання та навички, щоб бути впевненим у цьому.

3. Будьте терплячими

Занадто часто вибір на користь того чи іншого кандидата залежить від обмеженості в часі та нетерпіння рекрутера. Коли перед ним ставлять завдання якнайшвидше знайти співробітника на вакантну посаду (особливо якщо це рідкісна позиція, що вимагає особливих навичок), він починає діяти поспіхом, необдумано. На пошуки кандидата йде багато часу, так що вже не залишається ані сил, ані бажання перевіряти його компетентність. У підсумку співробітник може виявитися зовсім непідготовленим, малокваліфікованим працівником, якого буде важко звільнити.

4. Не лінуйтеся

Незважаючи на велику відповідальність, яку бере на себе рекрутер під час оцінки персоналу, він іноді проявляє несумлінність і наймає першого ж кандидата, який хоч віддалено відповідає вимогам. Якщо у вас немає бажання займатися підбором претендентів, довірте цю справу компанії з оцінки персоналу або одному зі своїх співробітників.

5. Не дозволяйте особистим перевагам тяжіти над фактами

Численні дослідження підтвердили той факт, що під час оцінки претендентів більшість кадрових менеджерів роблять свій вибір протягом перших десяти хвилин інтерв'ю. Час, що залишився, вони витрачають на те, щоб упевнитися в його правильності. Суб'єктивна емоційна оцінка в даному випадку є основною.

Об'єктивні факти можуть піти в розріз з особистими уподобаннями. Щоб уникнути цієї проблеми, проводьте групові інтерв'ю.

6. Позбавтеся від забобонів

У кожної людини є забобони, але більшість з них не має жодного відношення до реальності. Рівноправність співробітників і шукачів є необхідною умовою не тільки для уникнення потрапляння в суд, але і для ефективного та правильного вибору персоналу.

7. Критично оцінюйте кандидатів, рекомендованих вашими колегами

Впевненість вашого товариша по службі в тому, що його протеже володіє необхідними здібностями та навичками, які дозволяють йому зайняти вакантну посаду, ще не підтверджує компетентності даного претендента. Не беріть на роботу рекомендованих кандидатів без попередньої співбесіди та тестування, тобто без оцінки їх професійних якостей. Не дозволяйте іншим робити вибір за вас.

8. Підвищення співробітників повинно бути ретельно обдуманим

Навіть найкращі працівники компанії не завжди є компетентними кандидатами на вакантні посади більш високого рівня. Це має особливе значення, коли йдеться про менеджерів: якщо співробітник чудово справляється зі своїми обов'язками, ще не означає, що він зможе організувати роботу своїх колег. Кар'єра багатьох талановитих фахівців розвалилася після невдалого підвищення.

Керівництво часто просуває своїх працівників доти, доки вони не досягнуть межі своєї компетентності. До того ж це заважає креативному розвитку людей. Щоб уникнути цієї проблеми, необхідно заповнити, принаймні, третину вакантних місць компанії співробітниками, найнятими із зовнішніх джерел.

9. Зберіть максимум інформації про вашого кандидата

При розслідуваннях випадків насильства, погроз і крадіжок на роботі в першу чергу необхідно підняти особисті справи співробітників і оцінити, наскільки добре були проаналізовані їхні біографії та інші анкетні дані перед прийомом на роботу.

Багато HR-менеджери не поспішають заглиблюватися в аналіз «минулого» кандидатів і співробітників, оскільки бояться порушити закон. Проте є факти, які не тільки можна, але й потрібно ретельно перевірити: досвід роботи, рекомендації, причини звільнення, судимість тощо.

10. Визнавати та виправляти свої помилки в оцінці персоналу

Фахівці багатьох компаній визнають свої помилки, припущені при підборі персоналу, протягом трьох місяців випробувального терміну. Але проблема в тому, що некомпетентного співробітника так ніхто й не звільняє. Недостатньо тільки визнати помилку, необхідно її виправити.

Якщо працівник не вчинив нічого незаконного, то при його звільненні надайте йому сприятливу рекомендацію, що дозволяє найнятися на іншу, відповідну його здібностям посаду, а також не забудьте про грошову компенсацію. Це дозволить запобігти невдоволення колишнього працівника й уникнути судового позову.

Якщо ви хочете, щоб в компанії працювали дійсно відповідні фахівці, дійте відповідно до випробуваного, класичного методу інтерв'ювання, не пропускаючи жодного запланованого питання або тесту, використовуйте перевірені часом методи, які допомагають визначити професійні й особистісні якості претендентів. Правильно оцініть претендентів, і в організації буде працювати ідеальний персонал - лояльний, креативний, діючий в загальних інтересах.